31.7.- 6.8. jsme podnikly s Nelinkou a chlupatými společnicemi dámskou jízdu na psí kemp pořádaný MSC svazem do Jižních Čech. Slavětín je malá dědinka u SLAVONIC. Ubytování bylo poskrovné, ale zázemí pro všechny psí činnosti splňovalo moje očekávání. Coursingových tréninků je pro nás začátečníky na Moravě aktuálně pramálo a lákavé bylo i seznámení se s novými psími aktivitami. Na programu byl kromě COURSINGU, HANDLING - vystavování, AGILITY, POSLUŠNOST aj. Počasí i technika maličko pozlobila, ale 3. dny běhání bylo pro nás akorát. Náramně jsem si užívala viditelné pokroky dorůstající Konči (3.8.-9 měsíců).
Kategorie: zvířata
  • srpen 2010
  • červenec 2010
  • 1 019 zobrazení
vipet
Kategorie: zvířata
  • únor 2010
Letošní nabité léto pokračovalo dobrodružnou cestou - tentokrát na UKRAJINU. Jelikož v poznávání krás přírody východní části Evropy máme ještě slabiny, nadhodili jsme tuto myšlenku ukrajinským přátelům Halině a Andrejovi a po 2 letech se toto zrealizovalo. A jako průvodci se osvědčili na výbornou! Zajistili naší 20hlavé zlínsko - pražsko - kladeňácké výpravě krásné ubytování v novém srubovém komplexu v městečku Kaliny v Zakarpatsku. Škoda jen pro váhající zlínské kamarády, kteří nakonec z různých důvodů cestu neabsolvovali. Ukrajinská příroda je krásná, nejvyšší hora UA Goverla (2061 m) je jen o necelých 500 m vyšší než Sněžka a místní Poloniny plné borůvek a horských jezírek jsou pro sportovně laděné romantiky jako stvořené. Příjemné byly i místní termální prameny a návštěva slaných kopališť kousek od Kaliny. Naši nejmladší členové (Nelinka a Áďa Rajnochovi, Irenka Kačinská, Ondra + Gábča) se osvědčili nejenom jako skvělí znalci fauny a flóry, nejzdatnější "šerpové" při zdolávání nejvyšších místních kopců, ale i jako profesionální sběrači borůvek. Tuto poslední devednost i jako nadějní obchodníci náležitě zpeněžili.
  • srpen 2010
  • červenec 2010
  • 15 901 zobrazení
Krásné léto jsme završili českou dovolenou v ČESKÉM RÁJI (21.-28.8.) s príma známými Dajkou, Jaromírem, jejich 11letou Terezkou a kavalírem Enjinkou. Počasí opět 100% vyšlo!!! Na víkend za námi přijela i Lenička s Martinem. Peťa za námi jezdil jak mohl a částečně si to spojil s pracovními záležitostmi. 1. den (so) padl na ubytování v čerstvě zrekonstruované chalupě s oplocenou zahradou pro psy...mimochodem bylo i parádně zvolené strategické místo v MLADĚJOVĚ - STŘELČI. V sobotu se stihla i podvečerní procházka po okolí. Neděle byla turistická + relaxační - 1) se jelo cca 10 km do PRACHOVSKÝCH SKAL Zvolili jsme I. okruh. 2) JinJINOLICKÝ RYBNÍK + pozdní oběd v Rumcajsově restauraci u Jičína. Odpoledne dorazil Peťa s Áďou, který v sobotu ve Zlíně dohrával házankářský turnaj. 3. den pondělí - PRACHOVSKÉ SKÁLY tentokrát i s klukama - II. okruh, JIČÍN- prohlídka pěší zóny (náměstí a okolí), oběd na náměstí, prohlídka věže (146 schodů), průlezky pod věží. Večer se samozřejmě jaksepatří halekalo s kytárkou.
4. den - SOBOTKA - lovecký zámeček HUMPRECHT, místní hřbitov kde je pochován F. Šrámek, hrad KOST- prohlídka II. okruh mučírna, zbrojnice, černá kuchyně. Áďu v mučírně zavřeli na pranýř. A máme nový poznatek, že na Kost mohou i psi. Dále se jelo do vesničky VESEC - dědinka s původní architekturou, kde se natáčela spousta filmů např. Jak dostat tatínka do polepšovny, Jára Cimrman aj.
Úterní odpoledne jsme zakončili prohlídkou HRUBÉ SKÁLY (po žluté turistické značce - Mariánská vyhlídka - památník horolezců - mimo značku jsme objevili nádherné výhledy na HS město- zpět po zelené Myší dírou na parkoviště). Nabitý den se završil "extrémní" sportovní aktivitou na vysokých lanových překážkách v lanovém centru. 5. den - zřícenina TROSKY (menší věž Baba, vyšší Panna - zpřístupněná) + loutkové divadlo. Vše s námi jako rozcvičku na pořádný sportík absolvovala Connie. PAŘEZ - skála. 6. den - BOZKOVSKÉ DOLOMITOVÉ JESKYNĚ (cca 8 km od Semil) - 2. největší po Koněpružských, je zde největší podzemní jezírko v ČR, starý MLÝN z roku 1684 v Roztokách u Semil, KLOKOČSKÉ SKÁLY (jen já+ ÁĎa + Connie). 7. den - doploledne odpočinek, odpoledne - JIČÍN - vipetí probíhačka s Ivetkou Kendíkovou a její smečkou. Konča se viděla se svou původní rodinkou naší chovatelky.
  • léto 2010
Původní plány v podobě strávení sobotního dopoledne v rakouském Marchegu na 1. dostihovém tréninku naší Connie, zhanila nepřesně zjištěná adresa chrtího závodiště. Nerozhodilo nás to a zakotvili jsme na vídeňském Donauinslu. Ranní mlhu brzy rozehnalo sluníčko, což ocenili hlavně naši vodomilové při objevení dětského "vodního" hřiště - jako 1 ze zastávek 12 km ostrova mezi N a S Dunajem. Nelinka se dokonce cestou tam nedobrovolně "okoupala" v Dunaji a Konča si na zimu doplnila zásoby vitaminu C při "pasení se" na šípkovém keři (viz fotky)! Áďovo největší dobrodružství z tohoto parádního výletu tipuji buďto na nadlábnutí se v místí pizzerii u Stefanplatzu či rychlou horskou dráhu v "Prátru", při které jsem ztratila mou oblíbenou kšiltovku.
  • 12.9.2010
V sobotu 25.9. 2010 jsem vyrazila na národní VÝSTAVU do Brna. Přestože jsme v mailovém kontaktu, velkým překvapením bylo setkání s Haničkou Valentovou, která dělala tentokrát jen doprovod a nevystavovala. Společně s Denčou pokračovaly v neděli na dostihy do Rakouska. Ta vystavovala své 2 kluky Ayrona + Fejzíka. Toto nečekané setkání bylo určitě příjemným zpestřením celodopoledního čekání na naše "V"ipetí předvedení. Přestože to byla naše teprve 2. handlingová zkušenost a já vesměs sbírala informace a vizuélní pohled jak správně vodit až na místě, Connie se chovala i v takovém novém rušném prostředí absolutně bez problémů a nebylo těžké ji předvést!

Rozhodčí MVDr. Pavláskové (SK) se líbila a ohodnotila ji nejlepším oceněním - "V" výborná v kategorii mladých fen. Cituji: "10 měsíční černá plášťová fena, na horní hranici, velmi pěkná hlava, korektně stavěná, osvalená i osrstěná, velmi pěkný pohyb. Vyrovnaná povaha." Velká POCHVALA!!!!
  • 26.9.2010
Marchegg (AU) - Connie absolvovala svůj 1. dostihový sólo běh (360m a rovnou z boxů)!!

Na naši dostihovou premiéru padlo "magické datum" 10.10.2010. Vypravili jsme se do rakouského Marcheggu, tolik vychvalovaného chrtího závodiště a pro moraváky i jednoho z nejbližších běhacích možností. Jelikož jsme Konči z corsingových tréninků věřili, hned napoprvé si zaběhla celý ovál (360m). Zkusila si 2 běhy, z toho 1. z otevřeného boxu a 2. již korektně ze zavřeného. Přestože bylo patrné minimální zaváhání, návnada a chuť lovit udělalo své.
Čekala jsem, že bude dobrá, ale její premiérový čas mě velmi mile překvapil!! Podle naměřeného času 23:79 sec!! (nejlepšího ze své kategorie) má naše dostihačka parádně našlápnuto! Geny se asi nezapřou!! Strejda Connie (Mont Blanc ze Spingbart Gou) si tady vyběhal titul Championa Int. Osteer Staatsmeister a současně rekord trati 22:11 sec ! Velká gratulace!!

Výsledky a časy Connelly Brook + Mont Blanc ze Spingbart Gou zde: http://www.arh-marchegg.at/
Přesně pod: Výsledky Int.Österr.Staatsmeisterschaft 10/10/2010
VIDEO: http://www.youtube.com/watch?v=Z68iGWJXmbo
  • říjen 2010
Connie - štěně
  • prosinec 2009 až listopad 2010
Zmrzlou únorovou neděli jsme si vyjely zatrénovat s Connie na neoficiální coursingový závod do Soběšic u Brna. Trať byla zvolena výborně - konkrétně pro menší plemena 700 m a pro nás atlety a velká plemena celých 1000m. Nejen s délkou trati, ale i s dvěmi dlouhými překážkami na trati se všichni chlupáči "poprali" po svém. Většina obíhala, ale i pár jumpíků bylo k vidění. Naše čekatelka na licenci se setkala se svou nevlastní sestrou Angelinou J z A vrhu Toomie Trishel a zaběhly si spolu 1 párový běh. V konečném časovém měření ze dvou běhů to byl pro Connie nejlepší naměřený čas závodu, v těsném závěsu za ní její starší sesta Angelina J TT a dlouhosrstá vipetka Zuli od Němcových. Organizátorům děkujeme za bezproblémový a rychlý průběh závodu a chlupáčům GRATULUJEME.
  • 13.2.2011
Záhlinické rybníky - přírodní skvost v okolí Zlína, chovné rybníky, obora, cyklostezka
Záhlinice – cca 2. vesnička od Otrokovic (směr Přerov). Odtud projdeme vesnicí a po žluté značce pokračujeme po turistické značce po naučné stezce s názvem Zámeček, která nás dovede až do historické části Kroměříže.
Jako většinu národa i nás toto předjarní počasí vytáhlo do přírody. Naučná stezka ZR byl náš záměr a předpokládaný cíl cesty, ale jelikož jsme u rybníků žádnou turistickou značku nepotkali, do Kroměříže ani k zámečku jsme tentokrát nedorazili. Ale určitě nás to inspirovalo k brzkému zopakování. Dokonce se Áďovi podařilo vytáhnout dědečka, který to po dlouhé zimě určitě ocenil. Nakonec to byla příjemná slunečná procházka ve vlastní režii kolem chovných rybníků. Náš přírodovědec nás zasvěcoval do tajů české přírody. Viděli jsme několik „vykuchaných“ kapříků, malého sumce (jeho ukouslou hlavu) po setkání s dravou štikou, vodní ptactvo pestrého výběru, stromy po nájezdu bobrů, ale i oboru s daňky. Čtyřnohá Rychlonožka se pěkně vyběhala a dvounohá měla“ pré“ doma.
1 komentář
  • 12.3.2011
Tentokrát nás vylákala horská zalesněná krajina s množstvím údolíček potoků (Rusava, Ráztoka, Bystřička, Brusenka) a šutráků na okraji Hostýnských vrchů, kde mezi smíšenými lesy je množství luk, remízků, terasovitých svahů s bývalými sady a pastvinami. Největším bohatstvím kraje jsou lesy - smrky, javory, jilm, břízy, duby, modříny, lípy se střídají se statnými buky, jedlemi či jeřáby. Pojali jsme to jako jarní piknik, takže se ani v nejmenším nehonily kilometry. Vyrazili jsme v sestavě 2 dospělí + 3 děti + babička E + 2 pesani. Výlet se odvíjel od síly a nálady nejpomalejších členů výpravy. Netrhali jsme rekordy, prošli jsme si cca 3-5km stezku od koliby Rusava, kolem hotelu Rusava a dále po louce do kopečku po červené tz. U lyžařského vleku dostal náš jídlonosič Áďa po 500m do kopečku ukrutááánský hlad, takže se zakufrovalo v závětří lesíka. Aspoň se dostalo i na protažení rychlých chrtích nožek. Šeltička se spokojeně porochnila v bahýnku a babička si přivezla domů místí šáší.
  • 10.4.2011

Adresa na Rajčeti

www.eraj.rajce.idnes.cz

17. srpna 2010

Webová adresa

Mí oblíbení lidé na Rajčeti

Má oblíbená alba na Rajčeti

Moji fanoušci na Rajčeti (sledují mě)